سئو یا “Search Engine Optimisation “SEO به فعالیت های ما برای افزایش تعداد و کیفیت ورودی وبسایت، هم چنین رتبه بندی بهتر در نتایج جستجو با رعایت الگوریتم های موتورهای جستجوگر مانند گوگل گفته می شود.
آنالیزها نشان می دهند، نتایج صفحه دوم گوگل تنها 5 درصد از کلیک کاربران را به خود اختصاص می دهند، پس اگر می خواهید سهم خوبی از بازار هدف خود در گوگل داشته باشید، رسیدن به صفحه اول و نتایج بالای آن، 95 درصد از راهی است که باید برای دیجیتال مارکتینگ خود بپیمایید.
ما در آژانس خلاقیت و دیجیتال مارکتینگ اوپیلو ، شما را در راه رسیدن به لینک یک گوگل همراهی خواهیم کرد و پروژه سئو وبسایت شما را با مناسب ترین هزینه انجام می دهیم. کافیست تا اطلاعات خود را ثبت کنید تا پس از بررسی وبسایت شما توسط کارشناسان سئو اوپیلو با شما تماس گرفته شود و مشاوره لازم را دریافت کنید.
بیایید با پرسیدن یک سوال واضح شروع کنیم:
خوب، SEO مخفف “Search Engine Optimization” است، که فرآیند دریافت ترافیک از نتایج جستجوی رایگان، ارگانیک، سرمقاله یا طبیعی در موتورهای جستجو است. هدف آن بهبود موقعیت وب سایت شما در صفحات نتایج جستجو است. به یاد داشته باشید، هر چه سایت شما در نتایج جستجو بالاتر قرار بگیرد افراد بیشتری از آن بازدید خواهند کرد.
این روزها سئو سایت به عنوان یک فعالیت بازاریابی ضروری در نظر گرفته می شود.
لطفا فیلد های زیر را پر نمایید تا کمترین زمان ممکن کارشناسان ما با شما تماس بگیرند
اگر پر کردن فرم از حوصله شما خارج است با شماره زیر تماس بگیرید
موتورهای جستجو مانند گوگل و بینگ از ربات ها برای خزیدن صفحات در وب، رفتن از سایتی به سایت دیگر، جمع آوری اطلاعات مربوط به آن صفحات و قرار دادن آنها در فهرست استفاده می کنند. فهرست را مانند یک کتابخانه غول پیکر در نظر بگیرید که در آن یک کتابدار می تواند یک کتاب (یا یک صفحه وب) را برای کمک به شما پیدا کند که دقیقاً همان چیزی را که در آن زمان به دنبال آن هستید پیدا کنید.
در مرحله بعد، الگوریتمها با در نظر گرفتن صدها فاکتور یا سیگنال رتبهبندی، صفحات موجود در فهرست را تجزیه و تحلیل میکنند تا تعیین کنند که صفحات ترتیب باید در نتایج جستجو برای یک پرسوجو نمایش داده شوند. در قیاس کتابخانه ما، کتابدار تک تک کتابهای موجود در کتابخانه را خوانده است و میتواند دقیقاً به شما بگوید که کدام یک پاسخ سؤالات شما را خواهد داشت.
بر خلاف تبلیغات انجام شده در برخی سایت ها تمیتوانید با پرداخت پول در گوگل رتبه بدست بیاورید و در اینجاست که کارشناسان برای سئو سایت و در بالا ماندن صفحه شما وارد کار میشوند.
کیفیت محتوا و تحقیق کلمات کلیدی از عوامل کلیدی بهینه سازی محتوا هستند و قابلیت خزیدن و سرعت از عوامل دیگر تاثیر گذار در سئو سایت هستند.
الگوریتم های جستجو به گونه ای طراحی شده اند که صفحات مرتبط و معتبر را نشان دهند و تجربه جستجوی کارآمدی را در اختیار کاربران قرار دهند. بهینه سازی سایت و محتوای خود با در نظر گرفتن این عوامل می تواند به رتبه بندی صفحات شما در نتایج جستجو کمک کند.
سئو سایت بخش اساسی بازاریابی دیجیتال است زیرا افراد هر ساله تریلیون ها جستجو انجام می دهند، اغلب با هدف تجاری برای یافتن اطلاعات در مورد محصولات و خدمات. جستجو اغلب منبع اصلی ترافیک دیجیتال برای برندها است و مکمل سایر کانال های بازاریابی است. دیده شدن بیشتر و رتبه بالاتر در نتایج جستجو نسبت به رقبای شما می تواند تأثیر مهمی بر نتیجه شما داشته باشد.
با این حال، نتایج جستجو در چند سال گذشته در حال تغییر بوده است تا به کاربران پاسخهای مستقیمتر و اطلاعاتی دقیقتر بدهد چنانچه سئو سایت شما بدرستی انجام گیرد در زمان جستجو این شما هستید که مطابق آن کلمه کلیدی در صدر جستجو قرار میگیرید.
همچنین توجه داشته باشید، ویژگیهایی مانند نتایج غنی و پانلهای دانش در نتایج جستجو میتوانند دید را افزایش دهند و اطلاعات بیشتری درباره شرکت شما به طور مستقیم در نتایج به کاربران ارائه دهند.
در مجموع، سئو پایه و اساس یک اکوسیستم بازاریابی جامع است. وقتی متوجه شدید که کاربران وبسایت شما چه میخواهند، میتوانید آن دانش را در کمپینهای خود (پرداخت و ارگانیک)، در سراسر وبسایت، ویژگیهای رسانههای اجتماعی و موارد دیگر پیادهسازی کنید.
صفحات نتایج موتورهای جستجو به دو بخش مجزا تقسیم می شوند: نتایج ارگانیک و نتایج پولی.
نتایج جستجوی ارگانیک نتایج طبیعی هستند که 100٪ بر اساس شایستگی رتبه بندی می شوند. به عبارت دیگر، هیچ راهی برای پرداخت به گوگل یا سایر موتورهای جستجو برای رتبه بالاتر در نتایج جستجوی ارگانیک وجود ندارد.
موتورهای جستجو نتایج جستجوی ارگانیک را بر اساس صدها فاکتور رتبه بندی مختلف رتبه بندی می کنند. اما به طور کلی، نتایج طبیعی و کار شده، توسط گوگل به عنوان نسبی ترین، قابل اعتمادترین و معتبرترین وب سایت ها یا صفحات وب در مورد این موضوع در نظر گرفته می شود. زمانی که صحبت از سئو میشود در مورد رتبه بندی وب سایت شما در گوگل صحبت میکنیم.
نتایج جستجوی پولی تبلیغاتی هستند که در بالای یا زیر نتایج ارگانیک ظاهر می شوند. تبلیغات پولی کاملا مستقل از لیست های ارگانیک هستند. تبلیغکنندگان در بخش نتایج پولی بر اساس میزانی که مایلند برای یک بازدیدکننده از یک مجموعه خاص از نتایج جستجو (معروف به «تبلیغات پرداخت به ازای کلیک») بپردازند، «رتبهبندی» میشوند و پس از اتمام دوره معمولا سقوط خواهند کرد.
بهینه سازی موتورهای جستجو بخش کلیدی بازاریابی آنلاین است زیرا جستجو یکی از راه های اصلی جهت یابی کاربران در وب است.
نتایج جستجو در یک لیست مرتب ارائه میشوند و هر چه یک سایت بتواند در آن لیست بالاتر باشد، بازدیدکننده بیشتری از سایت دریافت خواهد کرد. به عنوان مثال، برای یک جستجوی معمولی، نتیجه شماره یک 40 تا 60 درصد از کل ترافیک آن پرس و جو را دریافت می کند، در حالی که نتایج شماره دو و سه به طور قابل توجهی ترافیک کمتری دریافت می کنند.
فقط 2-3 درصد از جستجوگران فراتر از صفحه اول نتایج جستجو کلیک می کنند. بنابراین، حتی یک بهبود کوچک در رتبهبندی موتورهای جستجو میتواند منجر به دریافت ترافیک بیشتر وبسایت و احتمالاً تجارت بیشتر شود.
به همین دلیل، بسیاری از کسب و کارها و صاحبان وب سایت ها سعی می کنند نتایج جستجو را دستکاری کنند تا سایت آنها بالاتر از رقبای خود در صفحه نتایج جستجو (SERP) نمایش داده شود. اینجاست که سئو وارد می شود.
موتورهای جستجو مانند گوگل از یک الگوریتم یا مجموعه ای از قوانین استفاده می کنند تا مشخص کنند چه صفحاتی را برای هر پرس و جو نشان می دهند. این الگوریتمها بسیار پیچیده هستند و صدها یا حتی هزاران فاکتور رتبهبندی مختلف را برای تعیین رتبهبندی SERP خود در نظر میگیرند. با این حال، سه معیار اصلی وجود دارد که موتورهای جستجو برای تعیین کیفیت یک سایت و نحوه رتبه بندی آن ارزیابی می کنند:
لینک های سایر وب سایت ها نقش کلیدی در تعیین رتبه یک سایت در گوگل و سایر موتورهای جستجو دارند. دلیل آن این است که یک لینک را می توان به عنوان رای کیفیت از سایر وب سایت ها در نظر گرفت، زیرا صاحبان وب سایت ها بعید به نظر می رسد که به سایت های دیگر که کیفیت پایینی دارند پیوند دهند. سایتهایی که از بسیاری از سایتهای دیگر لینک میگیرند، از نظر موتورهای جستجو دارای اعتبار به نام «PageRank» میشوند، به خصوص اگر سایتهایی که به آنها لینک میدهند، خود معتبر باشند.
موتورهای جستجو علاوه بر مشاهده لینکها، محتوای یک صفحه وب را نیز تجزیه و تحلیل میکنند تا تعیین کنند که آیا این صفحه برای هر درخواست جستجوی خاصی مرتبط است یا خیر. بخش بزرگی از سئو در ایجاد محتوایی است که به سمت کلمات کلیدی که کاربران موتورهای جستجو به دنبال آن هستند، هدف قرار می گیرد.
سومین جزء اصلی سئو، ساختار صفحه است. از آنجایی که صفحات وب در HTML نوشته می شوند، نحوه ساختار کد HTML می تواند بر توانایی موتور جستجو برای ارزیابی یک صفحه تأثیر بگذارد. گنجاندن کلمات کلیدی مرتبط در عنوان، URL و هدرهای صفحه و اطمینان از اینکه سایت قابل خزیدن است اقداماتی است که صاحبان سایت می توانند برای بهبود سئو سایت خود انجام دهند.
فرآیند بهینهسازی موتور جستجو شامل بهینهسازی هر یک از این مؤلفههای اصلی الگوریتمهای موتور جستجو به منظور رتبهبندی بالاتر در نتایج جستجو است.