طراحی سایت

برندینگ

برندینگ یکی از آن مفاهیم دیجیتال مارکتینگ است که ممکن است کمی مبهم بنظر برسد و حتی برای افرادی که در زمینه دیجیتال مارکتینگ تحصیل کرده اند کمی گیج کننده میباشد.
ما سعی بر آن داریم تا با توضیح درباره مفهوم برندینگ و نقش آن در مارکتینگ این روش را به شما بشناسانیم.

تعریف برندینگ

برند : نام، اصطلاح، طرح، نماد و یا هر ویژگی دیگری است که کالا یا خدمات یک فروشنده را از سایر فروشندگان متمایز میکند.

شما می توانید یک نام تجاری را به عنوان ایده یا تصویری در نظر بگیرید که مردم هنگام فکر کردن به محصولات، خدمات و فعالیت های خاص یک شرکت در ذهن دارند، هم از نظر عملی و هم از نظر احساسی. بنابراین فقط ویژگی های فیزیکی نیست که باعث ایجاد یک برند میشود، بلکه احساساتی است که مصرف کنندگان نسبت به شرکت یا آن محصول دارند. این ترکیب نشانه‌های فیزیکی و احساسی زمانی ایجاد می‌شود که کاربر در معرض نام، برند، هویت بصری یا حتی پیام ارسال شده قرار گیرد.

برندینگ فرآیند معنا بخشیدن به سازمان، شرکت، محصولات و خدمات خاص با ایجاد و شکل دادن به یک برند در ذهن مصرف کنندگان است.این یک استراتژی است که توسط سازمان ها طراحی شده است تا به افراد کمک کند تا سریعاً برند خود را به بازار شناسانده و مشتری جذب کنند.

فواید برندینگ

  1. برندینگ به شما کمک میکند که بین رقبا شناخته تر شوید.
  2. باعث اعتبار شما میشود.
  3. با داشتن یک اسم واضح روی برند میتوانید ارزش کارتان را بالا ببرید.
  4. برندینگ باعث وفاداری مشتری میشود.
  5. داشتن برند باعث معرفی شما و ثبت شدنتان در ذهن مشتری میشود.
  6. برندینگ = ثبات
  7. به جذب مشتریان ایده آل شما کمک می کند.
  8. برندینگ کسب و کار شما در دراز مدت باعث صرفه جویی در هزینه و زمان شما می شود.
  9. باعث جذب اعتماد و اطمینان به کارتان میشود.
  10. برند ثبت شده باعث معرفی محصولات و خدمات میشود.
  11. باعث حرک رو به جلوتان میشود.

چرا برندینگ مهم است؟

برند به دلیل تأثیر کلی که بر شرکت و تجارت شما می گذارد برای داشتن یک تجارت موفق کاملاً حیاتی است. برندینگ می‌تواند نحوه درک مردم از برند شما را تغییر دهد، می‌تواند کسب‌وکار جدید را هدایت کند و ارزش برند را افزایش دهد – اما اگر اشتباه انجام شود یا اصلاً انجام نشود، می‌تواند عکس آن را نیز انجام دهد.

چه زمانی باید برای برندینگ اقدام کنم؟

برندینگ  یکی از مهمترین جنبه های یک تجارت است و اغلب یکی از اولین سرمایه گذاری های بزرگ یک شرکت است. به عبارت ساده، برندسازی چیزی است که مشتریان شما می توانند از کسب و کار شما انتظار داشته باشند. که جنبه‌های بسیار زیادی از کسب‌وکار شما را در بر می‌گیرند، اما امروز می‌خواستم درباره بصری‌ترین بخش صحبت کنم: هویت برند، که شامل لوگو، عکاسی، و ظاهر + احساس برند شما می‌شود.

هویت برند موفق، کسب و کار شما را از رقابت متمایز می کند و به شما برتری می دهد. داشتن برند شما را به عنوان یک متخصص در زمینه کاری خود معرفی می کند و باعث ایجاد اعتماد در مخاطبان شما می شود. اما چه زمانی باید روی هویت برند جدید سرمایه گذاری کرد؟

بهترین زمان برای شروع فرآیند برندسازی زمانی است که به تازگی یک کسب و کار راه اندازی کرده اید. کمی متناقض به نظر می رسد، اما بسته به کار + جدیت کسب و کار جدیدتان، عاقلانه این است که برای پیشرفت از ابتدا بصورت کاملا جدی فعالیتتان را آغاز کنید. داشتن برند با کیفیت نه تنها کسب و کار شما را حرفه ای می کند، بلکه مشتریان مورد نظر کسب و کار شما را نیز جذب می کند. اگر نمی‌خواهید زمان خود را در کسب‌وکارتان تلف کنید، توصیه می‌کنم از همان ابتدا روی برندسازی باکیفیت سرمایه‌گذاری کنید تا مطمئن شوید که پیام و دیدگاه خود را در بهترین حالت منتقل می‌کنید.

برندینگ روی چه افرادی تاثیر دارد؟

  1. مشتریان: اگر یک برند محصولی را تولید کند که با کیفیت است و دقیقا مشابه تبلیغات است میتواند سبب جذب اعتماد مشتریان شود.
  2. کارکنان، سهامداران، اشخاص ثالث: استراتژی‌های برندسازی موفق علاوه بر کمک به مشتریان در تشخیص محصولات مشابه، به شهرت شرکت نیز می‌افزایند. این دارایی می‌تواند بر گروهی از افراد، از مصرف‌کنندگان گرفته تا کارمندان، سرمایه‌گذاران، سهامداران، ارائه ‌دهندگان و توزیع‌کنندگان تأثیر بگذارد.

برندینگ چگونه انجام میشود؟

شرکت ها تمایل دارند از ابزارهای مختلفی برای ایجاد و شکل دادن به یک برند استفاده کنند. برای مثال، برندسازی را می‌توان از طریق موارد زیر انجام داد:

  1. تعریف برند: اهداف برند، ارزش ها و کیفیت محصولات
  2. موقعیت برند
  3. هویت برند: اسم، طراحی هویت بصری (که شامل طراحی لوگو، پالت رنگی، تایپوگرافی و …)
  4. استراتژی قیمت گزاری
  5. سرویس های ارائه دهنده به مشتری
  6. تجربه فضای کاری و سبک مدیریت
  7. طراحی محصول و بسته بندی
  8. حمایت مالی و مشارکت
  9. تبلیغات و ارتباطات: تلویزیون، رادیو، مجلات، تبلیغات در فضای باز، وب سایت، برنامه های موبایل…

.

اهمیت برندینگ در تجارت الکترونیک

برندینگ فرآیند پیچیده ای است که نیازمند برنامه ریزی دقیق و رویکرد حساب شده است. در حالت ایده‌آل، باید مراحل برندینگ خود را تا قبل از راه‌اندازی فروشگاه آنلاین خود انجام دهید. ارتباط با یک برند قوی کاری آسان است و از ارزش هایی استفاده می کند که به خوبی با هدف مخاطبان همسو میشود. برای ایجاد یک فروشگاه تجارت الکترونیک،انتخاب یک نام تجاری قوی می تواند یک شبکه ایمنی باشد که از یک تجارت در برابر رقابت در قیمت محافظت می کند.

مراحل مهم برندینگ

اگر بخشی از یک تیم بازاریابی هستید که وظیفه برندینگ شرکت خود را دارید، می توانید این چهار مرحله را دنبال کنید:

  1. مخاطبان خود را شناسایی کنید.
  2. موقعیت محصول و کسب و کارتان را مشخص کنید.
  3. موقعیت و هدف شرکتتان را بازگو کنید.
  4. لوگو و شعار شرکتتان را انتخاب کنید.

امکانات برندینگ شامل چه مواردی است؟

قابلیت هدف گذاری

برندینگ باید با توجه به  نیازهای مخاطب هدف گذاری و برنامه ریزی شود. هیچ شرکت تجاری نمی تواند کل جمعیت را هدف قرار دهد. صاحبان مشاغل باید نوع افرادی را که محصولات و خدمات آنها را خریداری می کنند شناسایی کنند و هدف را روی جذب آنها و برآورده سازی نیاز آن دسته افراد بگذارند.

آگاهی

تعداد افرادی که یک برند را میشناسند و از ویژگی های آن آگاه هستند به عنوان آگاهی از برند شناخته می شوند. شرکت‌هایی که قدیمی تر و صاحب برند هستند مسلما سرشناس تر بوده و افراد بیشتری آنرا میشناسند پس از میزان آگاهی بیشتری نسبت به آن برخوردار هستند.

وفاداری

وفاداری به یک برند بالاترین دستاورد یا اوج  موفقیت هر شرکتی است. مشتری که محصول یک شرکت خاص را به طور گسترده خریداری می کند به عنوان شخص وفادار به  آن برند شناخته می شود. بسیاری از مصرف کنندگان ترجیح می دهند از مارک های خاص لباس، دئودورانت ها یا خمیر دندان، محصولات غذایی و … استفاده کنند. مشتریان با وفاداری به یک برند خواستار این هستند که آن برند نیز نیازها و انتظارات آنها را برآورده کند. وفاداری به برند را می توان با حفظ ارتباط با مشتریان و درخواست از آنها برای نظرات روی محصولات نیز ایجاد کرد.

ثبات

ثبات در برندینگ امری ضروری است. یک برند باید ثابت بماند. کسب‌وکارهای کوچک وعده‌های متعددی را در آگهی‌های تجاری و تبلیغاتی درباره برندهای خود می‌دهند و مصرف‌کنندگان از شرکت‌ها انتظار دارند که به این وعده‌ها عمل کنند.

طراحی سایت به روش باب راس

طراحی سایت اپیلو

طراحی سایت

ایده هایی از جنس باب راس

باب راس میگه راز انجام دادن هر چیزی اینست که باور داشته باشید می توانید آن را انجام دهید. هر چیزی، تا زمانی که باور داشته باشید.

آخرین مقالات اپیلو

28 آذر 1402

الو فوم

28 آذر 1402
13 اردیبهشت 1402

مشاوره سئو

13 اردیبهشت 1402
13 اردیبهشت 1402

انکرتکست

13 اردیبهشت 1402
12 اردیبهشت 1402

نرخ کلیک ctr

12 اردیبهشت 1402
9 اردیبهشت 1402

لینک شکسته

9 اردیبهشت 1402
5 اردیبهشت 1402

لندینگ پیج

5 اردیبهشت 1402
2 اردیبهشت 1402

صفحه سرپ serp

2 اردیبهشت 1402

کتاب : چه کسی پنیر مرا جا به جا کرد

وقتی ندانی به کجا میروی ، پس به جایی هم نمیرسی … !

نمونه کارهای اپیلو