سئو اپیلو

تولید محتوا چیست؟ چرا باید تولید محتوا انجام بدهیم.

تولید محتوا ، کلید دیگر اٌپیلو

همانطور که بیل گیتس اشاره و تایید کرده است محتوا پادشاه است و میتوان با استفاده از استعداد نویسندگی و خلق محتوای یکتا و یونیک کمک بسزایی به برندینگ، فروش و بازاریابی کرد. تولید محتوا از همان سال ها تا کنون در آمد بسیار خوب و البته بازار کار بسیار خوبی نیز داشته است.

تولید محتوا پایه و اساس تمام تلاش های بازاریابی دیجیتال مدرن است. به عنوان فرآیند انجام تحقیقات، تولید ایده های استراتژیک، تبدیل آن ایده ها به وثیقه با ارزش و سپس تبلیغ آن قطعات به مخاطبان هدف تعریف می شود. محتوای دیجیتال اشکال مختلفی دارد، از جمله صفحات وب، وبلاگ ها، اینفوگرافیک ها، ویدئوها و پست های رسانه های اجتماعی.

بیایید با پرسیدن یک سوال واضح شروع کنیم:

چرا تولید محتوا پر اهمیت است؟

افرادی که کار تولید محتوا را بر عهده دارند هر روز میلیون ها قطعه محتوا به صورت آنلاین روی سایت ها منتشر میکنند. برای متمایز شدن و تأثیرگذاری بر مشتریان ، محتوای شما باید از کیفیت بالایی برخوردار باشد. این بدان معناست که نه تنها به خوبی نوشته و طراحی شده است، بلکه با توجه به نیازهای مخاطبان شما نیز توسعه یافته است. تفاوت بین محتوای باکیفیت و بی کیفیت بسیار مشخص است. تولید محتوا اگر بدرستی انجام بگیرد جایگاه خود را در داخل سایت و نتایج جستجو گوگل حفظ خواهد کرد اما اگر بدرستی انجام نشود هرگز دیده نخواهد شد

میزان تلاشی که برای تولید کردن محتوای برند خود انجام می دهید، با ارزشی که از آن به دست می آورید، نسبت مستقیم دارد. محتوای با کیفیت بالا به شما کمک می کند تا:

این روزها تولید محتوا به عنوان یک فعالیت بازاریابی ضروری در نظر گرفته می شود.

سئو seo

لطفا فیلد های زیر را پر نمایید تا کمترین زمان ممکن کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

اگر پر کردن فرم از حوصله شما خارج است با شماره زیر تماس بگیرید

تولید محتوا و اهمیت آن در دیجیتال مارکتینگ

هدف اصلی تولید محتوا جذب مشتریان جدید است. استراتژی‌های بازاریابی ورودی، رسانه‌های دیجیتال با ارزش را به صورت رایگان ارائه می‌کنند. این محتوا رهبری فکری برند شما را تثبیت می کند و در عین حال اطلاعاتی را که برای تصمیم گیری خرید نیاز دارند در اختیار خوانندگان قرار می دهد..

 

برندها در هر مرحله از قیف بازاریابی از انواع مختلف تولید محتوا استفاده می کنند. در بالای قیف، وبلاگ های بهینه سازی شده برای موتورهای جستجو (SEO) به طور ارگانیک بازدیدکنندگان جدید را جذب می کنند. صفحات فرود میان قیف در تولید محتوا، خوانندگان را درگیر خود میکند و خواننده را بسوی هدف نهایی سوق میدهد.

انواع روش های متفاوت در تولید محتوا

تولید محتوا در انواع متفاوتی انجام میشود که این می تواند یک قطعه نوشته، صدا، ویدئو یا یک تصویر باشد. برخی از انواع محتوایی که در بازاریابی پیدا خواهید کرد عبارتند از:

 

محتوای نوشتاری: وبلاگ ها، مقالات SEO، مقالات سفید، کتاب های الکترونیکی، ایمیل ها، پست های رسانه های اجتماعی.

تصاویر: اینفوگرافیک، GIF.

صدا: پادکست، کتاب صوتی.

ویدئو: انیمیشن ها، وبینارها، سر صحبت کردن.

در قسمت بعد نگاه عمیق تری به انواع روش های رایح تر تولید محتوا خواهیم داشت.

تولید محتوا سئو شده

زمان تولید محتوا به این نکته توجه کنید که شما، همیشه آن را برای دو مخاطب اصلی می‌سازید: مشتریان و الگوریتم‌های جستجوگر گوگل. دومی یک فناوری پیچیده است که اطلاعات را بازیابی می کند و الگوها را مطابقت می دهد. موتورهای جستجوی مدرن مانند گوگل بسیار پیچیده هستند. در روزهای اولیه تاریخ گوگل، سازندگان محتوا می‌توانستند وب‌سایت‌های خود را با کلمات کلیدی پر کنند تا صفحات خود را به بالای صفحه‌های نتایج موتورهای جستجو (SERP) برسانند.

این روزها، در بالای صفحه جستجو قرار گرفتن اصلا مانند قبل ساده نیست – به خصوص برای کلمات کلیدی سودآور که نشان دهنده قصد خرید هستند. به عنوان مثال، یک عبارت کلیدی مانند “پمپ بنزین در نزدیکی من” نشان می دهد که جستجوگر در حال تلاش برای یافتن پمپ بنزین در همان نزدیکی است. الگوریتم جستجوی گوگل موقعیت مکانی کاربر و همچنین عوامل مختلفی را در نظر می گیرد تا مشخص کند کدام صفحات وب ابتدا نمایش داده شود.

این فرآیند زمانی پیچیده‌تر می‌شود که فروش B2B را در نظر می‌گیرید، جایی که جستجوگر احتمالاً بر اساس چیزی بیش از مجاورت نزدیک‌ترین پمپ بنزین تصمیم می‌گیرد. در این صورت، شما در هنگام تولید محتوا باید محتوایی بسازید که برای هر مرحله از سفر خریدار طراحی شده باشد، که با جستجوی آنلاین اولین صفحه نشان داده شده شما باشید. محتوای برتر مانند پست‌های وبلاگ و ویدیوها باید برای موتورهای جستجو بهینه باشد تا کاربران بتوانند به راحتی اطلاعات مورد نظر خود را پیدا کنند.

نتایج جستجوی ارگانیک نتایج طبیعی هستند که 100٪ بر اساس شایستگی رتبه بندی می شوند. به عبارت دیگر، هیچ راهی برای پرداخت به گوگل یا سایر موتورهای جستجو برای رتبه بالاتر در نتایج جستجوی ارگانیک وجود ندارد.

موتورهای جستجو نتایج جستجوی ارگانیک را بر اساس صدها فاکتور رتبه بندی مختلف رتبه بندی می کنند. اما به طور کلی، نتایج طبیعی و کار شده، توسط گوگل به عنوان نسبی ترین، قابل اعتمادترین و معتبرترین وب سایت ها یا صفحات وب در مورد این موضوع در نظر گرفته می شود. زمانی که صحبت از سئو میشود در مورد رتبه بندی وب سایت شما در گوگل صحبت میکنیم.

هنگام تولید محتوا، این سوالات را از خود بپرسید تا به شما کمک کند روی هدف جستجوی خاصی تمرکز کنید:

در حالی که موتورهای جستجوی مدرن به اندازه کافی پیچیده هستند تا نیت محتوای شما را تشخیص دهند، می توانید از تاکتیک های دیگر روی صفحه برای افزایش رتبه خود استفاده کنید. هنگام نوشتن برای وب، مانند ایجاد وبلاگ و توضیحات محصول، نحوه ساختار محتوای خود را با HTML در نظر بگیرید. به عنوان مثال، استفاده از تگ های عنوان (H1، H2، H3، و غیره) به الگوریتم های جستجو برای شناسایی موضوعات و موضوعات فرعی کمک می کند.

فواید سئو سایت

تولید محتوا برای فضای مجازی

در حالی که پست های رسانه های اجتماعی طول عمر بسیار کمتری نسبت به سایر انواع محتوا دارند، اما از ارزش بالایی برخوردار هستند. در واقع، با مطالعات انجام شده بیش از نیمی از بازاریابان  بر این باورند که با تولید محتوا در رسانه‌های اجتماعی می‌توانند باعث جذب مشتری و افزایش فروش شوند.

 

به علاوه، با تولید محتوا در رسانه های اجتماعی میتوانید فروش خود را افزایش داده و شناخته شوید. برای مثال، می‌توانید محتوایی ایجاد کنید که وبلاگ شما را تبلیغ کند . برای برندهای  بزرگ و مطرح، پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی معمولاً اولین جایی هستند که مشتریان جدید برای تولید محتوای خود انتخاب میکنند و آن را برای ارائه مدارک اجتماعی به کمپین‌های بازاریابی ایده‌آل می‌کند.

 

یکی از مهم ترین نکاتی که هنگام ایجاد محتوای رسانه های اجتماعی باید به خاطر بسپارید این است که زمان بسیار کمی برای جلب توجه خواننده خود دارید. به این فکر کنید که چقدر طول می کشد تا در فید خبری خود تند به بالا بکشید – این تمام زمانی است که باید تأثیر بگذارید. از هشتگ های مرتبط و تصاویری چشم نواز برای جذب بینندگان حتما استفاده کنید.

تولید محتوا وب سایت

هنگام تولید محتوا برای وب سایت خود، چیزهای زیادی برای فکر کردن وجود دارد. شما باید در ابتدا تحقیق کنید که مشتریانتان به چه موضوعی بیشتر اهمیت میدهند و در وب سایت شما بدنبال چه چیزهایی هستند و روی آن کلمه کلیدی در زمان تولید محتوا کار کنید.

تمام محتوای وب سایت شما باید به صورت استراتژیک با هم کار کنند تا یک موتور تولید سرنخ ایجاد کنند. این بدان معناست که وب سایتی ایجاد کنید که به درستی ایندکس شده باشد تا حداکثر در معرض دید موتورهای جستجو قرار گیرد. علاوه بر این، به محتوای با کیفیتی نیاز دارید که ارزش اولیه را برای خریداران و تصمیم گیرندگان فراهم کند.

با این حال، یک وب‌سایت به تنهایی تنها برند شما را دریافت می‌کند. همچنین باید محتوای خود را از طریق کانال های رسانه های اجتماعی، اینفلوئنسرها و ایمیل ها تبلیغ کنید. این فعالیت‌ها، علاوه بر سئوی عالی، مشتریان جدید و بازگشتی را به سایت شما هدایت می‌کنند، جایی که وبلاگ‌ها و صفحات فرود شما، آنها را در قیف فروش نگه می‌دارند.

حالت های متفاوتی که میتوانید تولید محتوا کنید.

همانطور که در بالا ذکر کردیم، تولید محتوا یک اصطلاح گسترده است که می تواند اشکال مختلفی داشته باشد. به علاوه، اشکال جدیدی از محتوا در کنار فناوری‌های جدید پدید می‌آیند. به عنوان مثال، اولین وبلاگ در سال 1994 ظاهر شد، در حالی که اولین سایت رسانه های اجتماعی در سال 1997 راه اندازی شد. برنامه هایی مانند TikTok به بازاریابان نشان داده اند که برای تولید محتوا هنوز هم نوآوری هایی وجود دارد.

برای تبلیغ برندها، برخی از مؤثرترین قالب های تولید محتوا عبارتند از:

اینفوگرافیک: بهترین وسیله برای تجسم فرآیندها یا نمایش آمار، اینفوگرافیک ها محتوای با ارزش بالایی هستند که بینش سریع و عملی را در اختیار خوانندگان قرار می دهند.

وبلاگ نویسی: وبلاگ ها و مقالات اغلب قلب کمپین های بازاریابی محتوا را تشکیل می دهند، زیرا به اندازه ای کافی هستند که خوانندگان بتوانند در یک جلسه از آن استفاده کنند و در عین حال زمان و مکان را برای فرو رفتن عمیق در یک موضوع خاص فراهم می کنند.

پادکست: فرمت‌های صوتی مانند پادکست‌ها به برندها امکان می‌دهد تا یک حضور قابل لمس را به وب خود اضافه کنند. بعلاوه، آنها برای استفاده مجدد از محتوای نوشتاری عالی هستند.

ویدیوها: انیمیشن ها، مصاحبه ها و سایر محتوای ویدیویی برای مشتریان بسیار جذاب است.

مطالعات موردی: مطالعات موردی با ارائه شواهد شخص ثالث از ارزش برند شما، اطلاعات مفیدی را در اختیار تصمیم گیرندگان قرار می دهد.

وبینارها: این نوع محتوای بصری اطلاعات دقیقی را در مورد یک موضوع به مخاطب ارائه می دهد و در عین حال به بینندگان این فرصت را می دهد که سؤال بپرسند و مستقیماً با شما در تعامل باشند.

کاغذهای سفید: شکل دیگری از محتوای مکتوب، کاغذهای سفید معمولاً تحقیقات بیشتری را نسبت به مقالات متوسط ​​وبلاگ انجام می دهد.

مهارت های لازم برای انجام تولید محتوا

  • مهارت و استعداد تولید محتوا

ممکن است فکر کنید که هر فردی توانایی انجام تولید محتوا راداراست اما این کار اول از همه علاقمندی به نوشتن و ویراستاری را لازم دارد و مقداری استعداد بازاریابی تا بتوانید با نطالبتان نخاطبانتان را جذب نوشته و کارتان کنید.

برای بهبود مهارت های نوشتن محتوا و حذف اشتباهات، یک تولید کننده محتوا باید در مورد دستور زبان بیاموزد تا بتواند بدون غلط املایی و نوشتاری متن خود را بنویسد.

تولید کنندگان محتوا برای ارتباط با مخاطبان خود باید مهارت های تولید محتوای چندرسانه ای خود را تقویت نمایند. که این شامل آموزش در مورد نحوه ایجاد محتوای بصری اولیه مانند تصاویر یا فیلم ها می شود. با وجود ابزارهایی مانند Canva که به شما کمک می کند، ایجاد این نوع محتوا آسان تر می شود.

  • مهارت ویرایش در تولید محتوا

هر متنی برای جذب مخاطب باید ابتدا روان باشد و بدون ایراد نوشته شود. حتی در برخی از نویسندگان بزرگ هم نوشتن در دفعه اول ممکن است پر از اشتباه باشد پس هیچگاه بدون ویرایش متن محتوا خود را بارگذاری نکنید.

به همین دلیل است که افرادی که در زمینه تولید محتوا مشغولند باید بدانند که چگونه محتوای خود را قبل از انتشار ویرایش کنند. در طول فرآیند ویرایش، محتوا کاران می توانند اشتباهات دستوری را در محتوای خود بررسی کنند.

ویرایش صحیح در تولید محتوا میتواند تضمین دهد که افراد زیادی مطالب شما را خواهند خواند و جذب شما و شغلتان خواهند شد.

اگر بودجه زیادی دارید، می توانید یک ویرایشگر حرفه ای استخدام کنید اما روش بهتر این است کع خودتان دست بکار شوید و در حین تولید محتوا خودتان متن را نیز ویرایش نمایید.

سایر مهارتها برای انجام تولید محتوا

  • توانایی جستجو برای تولید محتوا

شما بعنوان یک فرد در زمینه تولید محتوا طبیعی است که در همه زمینه ها اطلاعات نداشته باشید و نیاز به جستجو داشته باشید گوگل ابزار های متفاوتی برای جستجو در اختیار کاربران خود قرار داده است که دانستن آنها خالی از لطف نیست و همچنین حتی در صورت دانستن لازم است تا برخی موارد را برای تیتر ها یا اطلاعات بیشتر جستجو نمایید.

  • آشنایی با فوتوشاپ

برای تولید محتوای تصویری توانایی کار با فوتوشاپ بسیار مهم و حائز اهمیت است با یادگیری این روش در تولید محتوا میتوانید در رقابت با رقبای خود پیشتازانه عمل کنید و همچنین در آمد خود را افزایش دهید.

  • تولید محتوا با تایپ سریع

هرچه تسلط و سرعت شما در زمینه تایپ کردن بیشتر باشد هم تعداد اشتباهاتتان کاهش میابد و هم سرعتتان افزایش میابد هرچه سرعت بیشتر باشد در آمدتان نیز بیشتر خواهد شد.

آخرین مقالات مربوط به سئو در اپیلو

28 آذر 1402

الو فوم

28 آذر 1402
13 اردیبهشت 1402

مشاوره سئو

13 اردیبهشت 1402
13 اردیبهشت 1402

انکرتکست

13 اردیبهشت 1402
12 اردیبهشت 1402

نرخ کلیک ctr

12 اردیبهشت 1402
9 اردیبهشت 1402

لینک شکسته

9 اردیبهشت 1402
5 اردیبهشت 1402

لندینگ پیج

5 اردیبهشت 1402
2 اردیبهشت 1402

صفحه سرپ serp

2 اردیبهشت 1402